28 Temmuz 2010 Çarşamba

ılgaz dağı

uzun zamandır yeni kayıt giremiyorum.sebepleri var tabi hem okul çok yoğun hemde fotoğraf çekecek yeterince malzeme bulamıyorum.

neyse, hafta sonu ılgaz a gittik dostlar.yeni yılın ilk günü bu soğukta dağ başında ne işin var diye soranlar olabilir, yerine yapacağım daha iyi bir şey yoktu ilk cevabım olacaktır.ikinci cevabım ise buna ılgaz etkinliği süresince karar verdim, herkesin sahip olduğu tatili bırakıp,sıcak evini bırakıp, iyi yemek yiyebilme ihtimalini bırakıp, şehrin "güvenliliğini" bırakıp dağcılık yapması için kendince nedenleri olmalı diye düşünüyorum.benim ilk baştaki nedenim güzel yerler gezip güzel fotoğraflar çekebilmekti. ama artık yalnızca bununla sınırlı kalmadığını düşünüyorum. dağda iken bir çok şey öğreniyorum belki bildiklerimin üzerinden de tekrar geçiyorum. size birlikte yaşamayı, paylaşmayı, birbirinden sorumlu olmayı öğretiyor en başta. birlikte yaşamak derken 40 - 50 kişi.herkes birbirinden sorumlu. çünkü bir kişinin bile yapacağı sorumsuzluk diğerlerinin hayatını etkileyebilir. oradan en önemli öğrenilmesi gereken şey bence sadece kendinizi düşünmenizin veya kendi sorumluluğunuzu yerine getiriyor olmanızın gerçekte birlikte yaşam için yeterli olamaya bildiğinin farkına varabilmeniz. kendi sorumluluğunuzu yerine getirseniz bile başkalarına yardım etmeyi öğreniyorsunuz çünkü aslında siz orada herkesten sorumlusunuz. bu yüzden belki de artık şehre döndüğüm zaman insanlar arasında ki bu paylaşımın olmaması aslında herkesin kendini düşünüyor olmasını garipseyeceğim herhalde.

tabi ki ilk amacımı da yerine getirmeye gayret gösteriyorum bu arada.fırsat buldukça fotoğraf çekiyorum.ama siz de hak verirsiniz ki bu dağ da eğer o arada yürüyorsanız biraz tehlikeli oluyor.bu yüzden aslında gördüğüm bir çok güzel kareyi de kaçırıyorum

neyse John Berger bi kelamıyla son veriyim: "Fotoğraf için bu[alternatif ilkeler], kendisini dünyanın geri kalan kısımına haber ileten biri olarak değil, fotoğraflanan olayların konusu olan insanların kayıt tutucusu olarak görmek demektir. Canalıcı bir ayrımdır bu." olaya sanırım birazda böyle bakıyorum.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder