27 Temmuz 2010 Salı

kürk mantolu madonna

aşk üzerine bir çok kitap yazılmıştır heralde.ama belki hiç biri bu kadar yalın, sade ve etkileyici olmamıştır. romanların şiiridir* kürk mantolu madonna belkide. bir varoluşçu denemedir. sabahhattin ali nin aslında uzun bir öyküsüdür bu. bir zeki demirkubuz filmi olmaya layıktır. erkek ve kadın doğasının şeklidir belkide anlatılan.bizi içine sokan hepimizin yaşadığının resmidir. özellikle benim hep yaşadığımın...


altını çizdiğim bir kaç alıntı şöyledir...

"insanlar birbirlerini tanımanın ne kadar güç olduğunu bildikleri için bu zahmetli işe teşebbüs etmektense, körler gibi rastgele dolaşmayı ve ancak çarpıştıkça birbirlerinin mevcudiyetinden haberdar olmayı tercih ediyorlar.









....

hayatta yalnız kalmanın esas olduğunu hala kabul edemiyor musunuz? bütün yakınlaşmalar, bütün birleşmeler yalancıdır. insanlar ancak muayyen bir hadde kadar birbirlerine sokulabilirler, üst tarafını uydururlar; ve günün birinde hatalarını anlayınca, yeislerinden herşeyi bırakıp kaçarlar.

....

şimdi aramızda noksan olan şeyin ne olduğunu biliyorum." dedi. "bu eksiklik sana değil, bana ait...bende inanmak noksanmış... beni bu kadar çok sevdiğine bir türlü inanmadığım için sana aşık olmadığı zannediyormuşum... bunu şimdi anlıyorum. demek ki, insanlar benden inanmak kabiliyetini almışlar..
....
Kadın sevebileceği zaman sevmiyor ancak tatmin edilmeyen arzulara üzülüyor, kırılgan benliğini tamir etmek istiyor, kaybedilen fırsatlara yanıyor ve bunlar ona aşk çehresi altında görünüyordu.
...

bir kadının bize her şeyini verdiğini zannettiğimiz anda onun hakikatte bize hiçbir şey vermiş olmadığını görmek, bize en yakın olduğunu sandığımız sırada bizden, bütün mesafelerin ötesindeymiş kadar uzak bulunduğunu kabule mecbur olmak acı bir şey.

bunun böyle olmaması lazımdı."

ve tabii ki herzaman duyduğum bir cümle genelde sen iyi birisin ama... ile başlarsorun sende değil bende ile biter bu cümleler...

" "Hayır dostum , hayır" dedi,"Birbirimize herzamandan ziyade uzağız! Çünkü artık ümidim yok. Bu sondu... Bir defa da bunu tecrübe edeyim dedim. Belki bu noksandı, diye düşündüm. Ama değil. İçimde hep o boşluk var... Daha da büyümüş olarak... Ne yapalım? Kabahat sende değil... Sana aşık değilim. Halbuki dünyada sana aşık olmam icap ettiğini, sana aşık olmadıktan sonra hiç kimseyi sevemeyeceğimi, bütün ümitlerimi terk etmem lazım gerektiğini gayet iyi biliyorum. Fakat elimde değil..."

insana dair bir roman en nihayetinde kürk mantolu madonna. aşka dair...


son söz: beni benden alırsan seni sana bırakmam :)


photo: gustav klimt

* ekşi sözlükten

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder