27 Ekim 2013 Pazar

Gürcistan 1


Askerlik bittikten sonra epeydir yeni yayın giremedim. Hayat çok hızlı yeminlen.Daha kafamı toparlamaya fırsat bulamadan haziran direnişi patladı. Ailemin yanından apar topar Ankara'ya geri döndüm, o arada iş buldum, eve çıktık derken çok zaman oldu. Uzun zamandır gitmek istediğim yerlerin başında Gürcistan geliyordu hep. Halim'le  birbirimizi gaza getirip aldık biletleri.Kurban Bayramında Gürcistan'daydık. Aslında aklımızda ilk olan gezi planı, Svaneti bölgesi Mestia ve Ushguli civarıydı.Kafkasların eteğinde yemyeşil yaylalar ve muhteşem gözetleme kuleleri Gürcistan'a gitmeden bana en cazip gelen gezi biçimiydi. Fakat Ekim ayının mevsim koşullarının belirsizliği ve kendimize pek güvenememizden kaynaklı bu plandan vazgeçip Tiflis ve civarındaki gezilebilecek yerleri gezip son olarak ta Batum'dan dönmeye karar verdik.Evet otobüs bileti belki yanlış seçimdi ama en ekonomik olandı.



25,5 saatlik yolculuğun sonunda Tiflis'e vardık. Gitmeden epey bir araştırma yapmıştım.2-3 GünTiflis'te takılıp diğer günlerde çevresindeki Mtskheta,Sighnaghi, Borjomi ve Gori'nin 2 sine gidip son olarak Batum'a geçecek oradan da dönecektik.  Yol, bayram trafiğine takılmamız dışında sıkıntısız geçti ve Tiflis'teki Ortachala Otobüs Terminaline vardık. Daha ilk günden itibaren tarzımız 'yürüyebildiğin yere yürü hacı' olduğundan tabana kuvvet başladık yürümeye ve yaklaşık 45 dakika sonra Özgürlük Meydanı'ndaydık (Eski Lenin Meydanı). 


Gürcistan' gelmeden önce araştırma yaptığım en önemli konulardan biri tabi ki de gürcü mutfağıydı ve en sabırsız olduğum konu buydu sanırım. Meydanda ilk bulduğumuz restorana oturduk ve haçapuri ve kinkalilerimizi söyledik tabi ki birayla birlikte.



Daha sonra kalacağımız hostele yol aldık.İlk gün biraz dinlenmeyle geçti sayılır gerçi gece çıkıp bi Tiflis gecelerine aktık :)




2 yorum:

  1. haçapuri ve kinkali nedir? bazlama? pide? pizza? gözleme?

    YanıtlaSil
  2. valla bu gürcülerin en ünlü yemekleri işte. haçapuri böyle penirli (çeşitli peynirlerden farklı versiyonları var) pide tarzı çok lezzetli bir şey. kinkali de bizim mantının biraz büyüğü bir şey. yanlız kinkali öyle yoğurtla filan yenmiyor tadına kişnişin etkisiyle biraz farklı.

    YanıtlaSil