8 Aralık 2013 Pazar

gürcistan 4

4. günün sonunda Mtskheta dönüşü gürcü halk ezgilerini dinlemek amaçlı hostel sahibimizinde yönlendirmesiyle taverna tarzı bir yere gittik. Polifonik gürcü müziği ve dansları şahaneydi (ta ki izleyenlerden gelen istekle abilerin mustafa sandaldan "onun arabası var" çalmasına kadar :) ). 5. gün ilk önce Batum'a dönüş için tren bileti almaya karar verdiğimizden tren garına gittik. Biletleri aldıktan sonra google mapten yine yola bakıp 'Vake Park' a doğru yola çıktık. O kadar uzun sürdü ki her yere de yürümek o kadar iyi değil :)

Vake Park sovyetler döneminin etkisini hissettiğiniz Tiflis'in en büyük parkı olabilir. Çok etkilendik :)

Tiflis'te son gün biraz sıkıcı oldu. Aynı yerleri dolandık durduk. Rustaveli'nin sonundaki el sanatları yapan yerler gezilmeye değer.

6. gün Batum'a sabah 6 gibi vardık.Hava daha aydınlanmamıştı ve fena yağmur yağıyordu. Tren istasyonuyla Batum merkezi arasında çok mesafe var biz bir buçuk saatten fazla yürüdük çok ıslandık. Bence siz olun minübüse filan binin :) Kendimizi hostele attıktan sonra 2-3 saat uyuduk. Batum'u bi sevemedim ben. Herkes size bir şey satmaya ya da sizi bir yere götürmeye çalışıyor . Taksileri reddetmekten gına geldi resmen. Her yer anlamsız bir şekilde exchange dolu.  Yağmur altında çok rahat gezemedik bir de. Yine de sucuk gibi sırılsıklam olana kadar dolanıp hostele geri geldik. Tiflis'ten aldığımız sarajaşvili kanyak Gürcistan da es geçilmemesi gereken bir tat :)

Dönüş yolu tam bir hüsrandı. İlk önce Batum-Ankara biletimin aslında Hopa-Ankara olduğunu öğrendim. Metro Turizme güvenmeyin, özellikle karadenize gidiyorsanız, derdinizi anlatamıyorsunuz kesinlikle. Neyse bir telaş içinde matruşkaya atlayıp Sarp'a gittik, oradan da Hopa'ya. Ankara'ya dönüş bayram trafiğinde tam bir eziyetti, yine de çok mutluydum, tadı damağımda kaldı gezinin.

Son olarak Gürcistan'da yapılması tavsiye şeyleri sıralayayım:
1. Rustaveli caddesi, eski şehir ve tüm Tiflisi tependen gören Aziz Nikolas kilisesi mutlaka gezilmeli.Kiliseleri çok sevdiyseniz diğerlerini de gezin. Bit pazarı ve Vake parkı es geçmeyin.
2. Gürcü yemekleri haçapuri, kinkali, odjakhuriyi mutlaka tadın.
3. Gürcü halk müziği ve oyunlarını canlı izleyin.
4. Gürcü şarabı  (saparevi ya da içimi rahat kindzmaruli)  ve kanyak (sarajashvili) ve bira (Nataktari,Zedazeni) mutlaka deneyin.
5. Cafe Kala'da yemek yiyip için, caz müzik dinleyin.